Jump to content
kamikadze

Если симмер захотел стать пилотом

Recommended Posts

Вот потому и опасно в Раше летать что студенты на Боинги рвутся. С пробелами в знании ещё и ладно, самое опасное что практики - ноль. А практика должна не с пассажирами проходить.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да я это чисто по-человечески спросил, так как учёба заканчивается. Многое учил сам. Боюсь, что пробелы есть, ведь многое в программу не входит. Я не просил разъяснять, мне просто хотелось бы их (пробелы) найти и уже самостоятельно устранить

Я тебе чисто по человечески объясняю: нельзя лечить по фотографии. Выйдя из своей бурсы, ты должен уметь прежде всего управлять самолетом и знать основы. Все остальное называется опыт и свои пробелы ты обнаружишь и пофиксишь только на производстве. 

1) Если попадешь в ак-тебя будут доучивать.

2)Попадешь куда нибудь в "дикую дивизию"-будешь доучиваться сам и следить чтоб тебя не прибил на посадке какой нибудь седовласый "андвашник". 

3)Ну а если пойдешь куда нибудь бушить или еще какой экстрим-все шишки набьешь себе сам. 

 

Второй вариант интереснее, по себе знаю.

 

Я тебе помог?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Вот потому и опасно в Раше летать что студенты на Боинги рвутся. С пробелами в знании ещё и ладно, самое опасное что практики - ноль. А практика должна не с пассажирами проходить.

И все таки я бы не стал говорить только за Россию. В LH Cargo есть программа, согласно которой зелёных студней сажают на 777. Об этом рассказывалось в одной из серий Pilots Eye, когда они в Гонконг (вроде) летали. Да, не с пассажирами, но и не регионалка на кукурузнике. Другой вопрос в том, что качество обучения в Германии и у нас, разумеется, не подлежит сравнению...

Share this post


Link to post
Share on other sites

И все таки я бы не стал говорить только за Россию. В LH Cargo есть программа, согласно которой зелёных студней сажают на 777. Об этом рассказывалось в одной из серий Pilots Eye, когда они в Гонконг (вроде) летали. Да, не с пассажирами, но и не регионалка на кукурузнике. Другой вопрос в том, что качество обучения в Германии и у нас, разумеется, не подлежит сравнению...

Это кадетская программа, где у чуваков налет может быть овер 1500 часов. Есть не только у люфтов.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Это кадетская программа, где у чуваков налет может быть овер 1500 часов. Есть не только у люфтов.

Это они ещё во время учёбы 1500 налетывают?! O_o

Share this post


Link to post
Share on other sites

И все таки я бы не стал говорить только за Россию. В LH Cargo есть программа, согласно которой зелёных студней сажают на 777. Об этом рассказывалось в одной из серий Pilots Eye, когда они в Гонконг (вроде) летали. Да, не с пассажирами, но и не регионалка на кукурузнике. Другой вопрос в том, что качество обучения в Германии и у нас, разумеется, не подлежит сравнению...

а потом, люди насмотревшись таких программ, отдают овер 100к евро за ATPL(f)+TR 777 и сидят без работы, зато с тайпом на три топора. А АЭролоджик и иже стригут баблище на них. 

LFT, в этом году, кстати, мораторий продлило. Зачем им зеленые, если можно из регионалок в Евровингс запихивать спокойно..

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

а потом, люди насмотревшись таких программ, отдают овер 100к евро за ATPL(f)+TR 777 и сидят без работы, зато с тайпом на три топора. А АЭролоджик и иже стригут баблище на них.

LFT, в этом году, кстати, мораторий продлило. Зачем им зеленые, если можно из регионалок в Евровингс запихивать спокойно..

Ну так-то лоично конечно. Всяко опытные предпочтительнее. Но разве эти ребята учатся не при компании и не по соглашению с дальнейшим трудоустройством?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Это они ещё во время учёбы 1500 налетывают?! O_o

Нет, это после. Ну как вот возьми меня например и засунь в эту программу. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ну так-то лоично конечно. Всяко опытные предпочтительнее. Но разве эти ребята учатся не при компании и не по соглашению с дальнейшим трудоустройством?

в случае с конкретно той программой, про которую говоришь  ты - не знаю. Знаю, что Люфты уже 2 года никого не набирают в школу, нет потребности. Зато всяческие предложения получить тайп рейтинг на шаттл без гарантии трудоустройства процветают, благо что дурачков хватает.

Share this post


Link to post
Share on other sites

А схема pay2fly это вообще за гранью. 

Надо понимать, что авиация штука дорогая и популярная, поэтому нагреть ручки здесь желающих не меньше чем в любой другой сфере.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2)Попадешь куда нибудь в "дикую дивизию"-будешь доучиваться сам и следить чтоб тебя не прибил на посадке какой нибудь седовласый "андвашник". 

3)..... 

 

Второй вариант интереснее, по себе знаю.

 

Дима дело говорит. Еще и учить начнешь, "если не будешь плыть по течению", ибо  много что с АН-2 не приемлимо на современной технике. 

Я тоже мандражировал и методом "доеба до других" пытался выяснить ну что мне еще узнать и подтянуть, какие пробелы. Выполнишь пару тройку рейсов и мордой в книгу засядешь устранять пробелы.

Насчет романтики, все эти дикие дивизии намного "романтичнее". Полеты на белой трубе высоко в облаках это галеры, рейс-гостиница-сон-рейс-дом-сон-рейс и по кругу. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Дима дело говорит. Еще и учить начнешь, "если не будешь плыть по течению", ибо  много что с АН-2 не приемлимо на современной технике. 

Я тоже мандражировал и методом "доеба до других" пытался выяснить ну что мне еще узнать и подтянуть, какие пробелы. Выполнишь пару тройку рейсов и мордой в книгу засядешь устранять пробелы.

Насчет романтики, все эти дикие дивизии намного "романтичнее". Полеты на белой трубе высоко в облаках это галеры, рейс-гостиница-сон-рейс-дом-сон-рейс и по кругу. 

 ОФФ: Чувак! Ты видел книгу Flying upside down на экспатсе?!

Я сейчас в процессе чтения и у меня смешанные чувства: читая то что там описывают, я понимаю что в России все замечательно с подготовкой пилотов и работе на производстве. 

Все черт подери супер и другого не нужно, а кто сомневается тот может съездить в Китай, поработать там, вернуться сюда и блаженно улыбнуться-порядок и CRM!

 

Книга-огонь! Маст рид!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Это просто прекрасно!

 

I was paired with an FO who was fresh from failing his upgrade training. I knew there were going to be problems from the get-go. When I asked for the before start check he just sat there and stared blankly out the windows. I turned to the SO and asked if he understood English. He shrugged his shoulders. So I called for the before start checklist again. Again nothing. So I took it up a notch and banged my hand firmly on the glare-shield and raised my voice: “BEFORE START CHECK PLEASE.” Finally I got a response, he ran it and we went on our merry way.

Later, in cruise, I asked for direct to a fix. “No way, not possible.”
“I didn’t ask if it is possible or not, I asked for you to request this of ATC.” “It’s not possible.”

So I turned to the SO: “What level are you? F3?”
“F5.”
“OK, here’s what we’re going to do. You two switch seats, I’m done with this.”

And that was the end of that. I removed him from duty and we went on our merry way. A few days later I was contacted by the company that I had a big report written about me by the FO. OK let’s do this, bitches. Before too much time went by after I had a little sit-down discussion I was informed that I was resigning.

“WHAT?”

“You’re resigning. We have your release papers here, your no accident/incident letter, a statement that we accept that you must leave for personal reasons and that we have no problems with you.”

So I called my contract agent and before I could get a word in edgewise they told me:
“Yes hi! We have already applied for 2 other jobs for you and confirmed that the company will release your license and medical.”
“WHAT?”

And that was the end of that. I had my final month’s pay, they bought me a ticket home and I walked out the door something of a free man.

Now, even as these incredible events were unfolding I had a chance to engage in a bit of retrospect. Another captain here (see CA Fuckedd* below) had been taken off line, dragged down to the simulator, failed in the first 5 minutes and punished severely. I realized how close I had come to this same treatment. Just after my last holiday, the company had asked me to go to the simulator. “Why?” (I already had my 6-month check shortly before.) “Because,” was the answer. So I refused to go and they put me back online. Then the situation above happened and I found myself out on the street. Hmmm

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

 ОФФ: Чувак! Ты видел книгу Flying upside down на экспатсе?!

Я сейчас в процессе чтения и у меня смешанные чувства: читая то что там описывают, я понимаю что в России все замечательно с подготовкой пилотов и работе на производстве. 

Все черт подери супер и другого не нужно, а кто сомневается тот может съездить в Китай, поработать там, вернуться сюда и блаженно улыбнуться-порядок и CRM!

 

Книга-огонь! Маст рид!

Жесть)) Какие года описывают? 

Утопал качать всю книгу. Вечерами почитать. 

====

“Because,” was the answer.

А вот это по нашему =))))

Edited by Ryaroslavsky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Жесть)) Какие года описывают? 

Утопал качать всю книгу. Вечерами почитать. 

====

“Because,” was the answer.

А вот это по нашему =))))

Да там просто кладезь винрарнейших историй от которых кровь стынет в жилах, домашние животные жмутся к ноге а рука тянется осиновым кольям!

 

Вот еще прекрасная история:

 

Oh Holy Fuck... the Gear.

So there I was, flying the EMB190 in China. It was Christmas day and I had a quicky up to Harbin and back that evening. Checking the weather, the TAF was calling for -15oC and -SN after midnight. I’d had problems with deicing before so I checked with the dispatcher before we left to see if the procedures were running normally in HRB. The answer came back YES. OK then, let’s do this. The flight up was almost a non-event; the FO was a little bit uncooperative, but nothing I hadn’t experienced before. Once there in Harbin, I jumped out to do the walk of love and noticed:

A. the snowfall had begun a little earlier than forecasted; and B. that indeed, it was frigid freakin’ cold.

Great, let’s do this.

We called for deicing while I reviewed the holdover charts (which are a joke at Tianjin)

and the cold weather procedures. The truck came up and we were informed it was type-I. Shit, that’s what, a maximum of 9 minutes below -14 and LTSN? I looked outside and the snowfall was fairly light. A China Southern A320 was pushing for taxi having deiced with the same truck.

“Mmmm. They don’t have type-II?”

“No captain, only type-I.”

“Really, no type-II? I mean, type-I is really pushing it.”

I looked outside and it was still fairly light snow.

“No captain, they do not have type-II.”

So, they sprayed type-I and just as we were getting ready to do the after checklist the

snow started coming down harder. Then the tower issued us a 10-minute flow time. “This isn’t going to work. We need type-II. I’m not going without it.”

The FO was grabbing for the mic to call the tower. “Hang on a minute.”

He wasn’t listening.

“Hang on a minute. Let’s call dispatch first.”

He still wasn’t listening.

“Hey man! Let’s call dispatch first OK?” “Oh, ok captain.”

Page | 98

He put in a call to dispatch and I took the phone. After some discussions about holdover times and safety, we agreed (rather it was I who impressed upon a reluctant dispatcher) that it was in the best interest for safety to use a little bit of type-II on this operation. The dispatcher agreed to call HRB airport operations and talk to his sweet hook ups. After a PAX announcement and a while later the trucks showed up, sprayed type-I again and then applied type-II (as far as I could tell; who knows, it could all have been fake shit for all I know). “Captian, they don’t have type II...” Yeah, BULLSHIT.

During that time I listened to ATIS again and, though the temperature had crept up a scoche to -13, they were also calling bona-fide -SN.

Ed. note: Can someone please tell me how the temperature in Harbin, in the middle of the night, in the middle of winter with snow flurries coming and going, can actually go UP 3 degrees? Sounds to me like the tower was trying to put them in a better holdover bracket. Yes, China is heavily invested in safety.

After copying down all the info, running a few checklists and starting up, we got clearance to taxi. The snow was just thick enough (i.e. like an inch or more thick) and the Chinese just inattentive and careless enough about clearing the taxiway surface (i.e. hadn’t run the sweeper trucks by in at least 6 hours) that the only way to tell we were on the pavement was to look at the darker patches where previous airplanes’ main wheels had passed. Other than that, the blue edge-lights were twinkling off to the sides in the snow. You don’t realize how much you rely on the centerline while taxiing a transport category jet until it’s not there. Of course, this weather must have caught airport operations by surprise. Snow and sub-zero temperatures have only been the conditions in the Harbin region for the last 5000 years of their history at this point after all, give the Chinese a little break! I was just waiting to drag a gear in the dirt...

Now, the strange thing about the taxiway in HRB is that it actually takes you down past the threshold 20 feet with a hairpin turn to an awkward 45-deg entry to the strip, so as you turn to enter the runway your mains roll uncomfortably close to the threshold lights. So, here we were at night without a centerline to reference and it was snowing outside with less than ideal visibility. Shit. Nonetheless, I got it onto the runway without dragging a wheel over something not- approved and lined up on the tighty-whities. We were cleared for takeoff and I advanced the thrust to TOGA. We ambled down the patchy runway and rotated. Shit.

Just as the nose was coming off the pavement, tower issued an elaborate clearance: climb to 2400m, turn right heading XYZ and offset 6 miles right of course. The FO, with his catlike reflexes was all over the radio trying to read back the clearance.

“Dude, standby!” I said.

“Roger tower...” he disregarded me. The tower didn’t understand his readback so they issued the instruction again: climb, heading and offset.

“Dude...” I said again, “Standby!”

Again he disregarded me, “Bohai 1234, climb to 2400m, right turn to XYZ and offset 6 mils right of course.”

I clicked the mic, “Standby!”

At this point we were through acceleration altitude. I called for FLCH and the autopilot. I dialed in 2400 meters, crosschecked it, spun the heading to the right and called for Climb Sequence. At this point I was hearing a whooshing noise and felt a slight vibration in the rudder pedals. I was task saturated and didn’t put 2 and 2 together. For some reason, I was thinking we’d picked up some ice. I asked the FO if he heard a strange noise.

“No captain.”

Page | 99

“How about a vibration?”

“No captain.”

I was definitely hearing and feeling something

wrong. I accelerated us to 250kts thinking that if it were ice maybe we ought to have a little airspeed margin just in case. After a minute or two I noticed we were not climbing.

“Hey, do you see we aren’t climbing?”

“Ah, yes captain.”

“Hmmm. Something isn’t right here.”

I also noticed the barber pole was at 265. That didn’t

look right. I started to run the After Takeoff Check to

myself: flaps... up. Gear... just as I was saying, “Gear,” I

looked at the MFD to make sure we weren’t going past

ATC’s issued 6 mile off-set: the last thing I wanted was a route violation... At this moment, the FO shouted, “Captain, the landing gear is down!” Before I could react, he grabbed the gear handle and snapped it into the up position, initiating retraction and sealing our fate.

This was one of those slow-motion “NOOOOO!” moments we always see in movies.

We were above retraction speed by a good 15kts. I resisted the urge to put the gear handle in the down position; instead I disengaged the autothrotte and brought it to idle. Then I threw us into FPA and spun the nose up. It was too late; a triple chime sounded and EICAS presented:

LANDING GEAR DISAGREE

You know that feeling in the pit of your stomach you get when you know you’re boned? Well, I knew in that instant I was terminated. The wicked witch was cackling something about my little dog Toto too as I cleaned up the plane and got us all sorted out. The FO looked like he was going to cry. Trying to break the new ice we had encountered, I asked him to tell me about the two things we had learned that night. He shook his head and couldn’t answer. So, I jumped in:

A. we have learned why it’s so important to aviate, navigate and THEN communicate; B. we have learned never ever to just grab switches without thinking first.

I could’ve added several other things like CRM, following the Captain’s commands, contributing to situational assessment when there is a question about something not being right etc.

The rest of the flight was pretty quiet. When we pulled into the gate I ever so subtly hit “erase” on the CVR as the FO left the deck, me close behind. After submitting an SMS report at the dispatch office I jumped in my driver’s car and went home. I knew I was toast but I was happy in a way: I would be leaving China for good and I was fine with this. I probably could have explained my way out it; but there was no way in hell I could survive the inquiry into violating an aircraft limitation with a master warning. NO WAY. My patience was at an end with these monkeys anyhow; there would be no dancing around for Capt. X this time.

I was mulling over these thoughts on the way home, not paying attention to my driver, when we almost got t-boned by a speeding, white, mid-sized vehicle that came out of nowhere from a side street. God dammit! It was probably a drunk motherfucker at the wheel because the car never even hesitated. Great, China, just great. I was OUT.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ребят, основы я знаю на 5.0. На Ан-2 уже не учат, типы современные. И учат хорошо, но самообразование пилота никто не отменял. И так делает весь мир. А то, что я пытаюсь узнать что-то сверх программы не говорит о том, что у нас хреново учат и все выпускники - убийцы. Просто на мандатке в АФЛ могут задавать ОЧЕНЬ специфичные вопросы. Потому и спросил. Сразу тролли сбежались. В этом весь авсим.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Скажи пожалуста, а че не регионалку? Рвутся не понятно куда.... Типа на боинг сяду и прочее романтика.

На Ан-24 на Дальний восток. У вас вообще мне кажится шоколадом. В некоторых странх без 1500 часов даже не приходи.

 

Мне вот интересно, не повесилась ли секретарша или шеф-пилот на дальнем востоке от всех звонков от безработных пилотов. У  многих в Рф на уровне рефлексов дальний восток/африка звучит как план спасения.  Почему то мне кажется , что там осталось 3 с половиной самолета и 4 замученных "романтичных" дедушки.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ребят, основы я знаю на 5.0. На Ан-2 уже не учат, типы современные. И учат хорошо, но самообразование пилота никто не отменял. И так делает весь мир. А то, что я пытаюсь узнать что-то сверх программы не говорит о том, что у нас хреново учат и все выпускники - убийцы. Просто на мандатке в АФЛ могут задавать ОЧЕНЬ специфичные вопросы. Потому и спросил. Сразу тролли сбежались. В этом весь авсим.

Как на английском (или русском) называется та кругленькая фиговина , которая пускает воздух над креслами пассажиров? Зачем пилоты во время разбега произносят 60 knots?  ( это основы) ..

Я тока обновил свой двухмоторный , теперь надо ждать 14 часов в гостинице с бесплатным минибаром и мне нефиг делать. :tease:  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Как на английском (или русском) называется та кругленькая фиговина , которая пускает воздух над креслами пассажиров?
:wacko:
  :wacko: :wacko:

Я хреновый пилот.

Дифузор? diffuser? 

===

Про 60 нотс и так все понятно, так в книжке написанно, 60 узлов произносить и не думать  :P  :P  :P  :P

Edited by Ryaroslavsky

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Ребят, основы я знаю на 5.0. На Ан-2 уже не учат, типы современные. И учат хорошо, но самообразование пилота никто не отменял. И так делает весь мир. А то, что я пытаюсь узнать что-то сверх программы не говорит о том, что у нас хреново учат и все выпускники - убийцы. Просто на мандатке в АФЛ могут задавать ОЧЕНЬ специфичные вопросы. Потому и спросил. Сразу тролли сбежались. В этом весь авсим.

Ты бежишь впереди паровоза и пытаешься объять необъятное. В этом весь ты.

Об этом тебе толкуют тут уже вторую страницу. Зачем ты нас спрашиваешь если при этом нас не слушаешь?

И таки да: вас хреново учат и вы все убийцы. На производстве сам поймешь и сам все увидишь.

А пока-это все равно что объяснять мертвому вкус апельсинов.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Как на английском (или русском) называется та кругленькая фиговина , которая пускает воздух над креслами пассажиров?

:wacko:  :wacko: :wacko:

Я хреновый пилот.

Дифузор? diffuser? 

===

Про 60 нотс и так все понятно, так в книжке написанно, 60 узлов произносить и не думать  :P  :P  :P  :P

Подождем пока шанг тсунг в фуражке докажет свои знания на 5.0 и я напишу как эта фигня называется в бритоских учебниках.  Но а зачем произносить 60 кнотс не думая, зачем это нужно?( лично я это сегодня прочитал  ) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.Gasper

2.60 knots не слышал (для другого типа может) 80/100 knots  для cross check

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

шанг тсунг в фуражке

Аааааааааааа! Ты сделал мой день!  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

сцуко я ржу не могу остановиться 

Edited by Flightlevel
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ты лёгкие вопросы задаёшь, он их в гугле может найти. Какие-нибудь вопросы по практической части даже с того же PPL курса или IR. А вот что такое gasper и почему ему нужно 60-80-100 узлов произносить, этому как раз на типе уже научат.

Какие нибудь заковыристые, например: как узнать какие заходы (precision, non-precision, visual) есть в порту без схем и радио просто пролетая над ним? :)

Edited by camrad1983

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...